Monday, July 11, 2011

menyayangi & disayangi..

Assalammualaikum..

   Hai semua. Aiyo hari ni tak de mood la nak update. Sebab? Sebab hati daku tengah terguris weh. Adoi. Disayangi & menyayangi. Mane 1 yang korang prefer? Mestilah nak 2 2 kan. Tapi tanpa korang sedar act disayangi lebih baik dari menyayangi. Kenap daku kate camtu? Meh sini.

   Lebih baik jika :

  • orang yang lebih menyayangi kita dari kita menyayangi. Setidaknya kita tau yang die sayang kita. Tak la syok sendiri
  • hati tak sakit bila si dia menyayangi kita
   Bak kata mak daku. " Lebih baik mencari teman hidup yang sayangkan kau ngah dari kau yang sayang die". Paham tak maksudnye disitu? Maksudnye baik kau cari orang yang lebih sayang kau dari kau yang sayang die. At least bile kau tau yang die sayang lebih kat kau & kau pun sayang die,potensi nak kekal hubungan tu cerah. 

   Daku menyesal sebab sayangkan die. Sebab yang merana hati ni. Memang die kate die sayang daku tapi still menyakitkan hati ni. Memang kite perlu untuk sayang orang tapi berpada2 lah. Jangan sampai terlalu sayang nanti tertonggeng frust pulak. 



   Sini korang pikir. Bile si dia yang kau sayang tau yang kau sayang gile babas lah kat die mesti die akan rase bangge sebab yelah ade orang sayang die separuh mati tapi ingat! Si dia juga mungkin akan amik kesempatan ni untuk sakitkan hati korang sebab die tau korang sayang kat die for sure korang akan maafkan die kalau die buat salah kan. Betul tak???

   Jadinye kat sini lebih baik disayangi dari menyayangi. Kalau kau sorang je yang sayang lagi sorang wat tak tau je tak ke hampeh namenye. Pikir2 kan lah.

lebih baik mencari yang menghargai kita bila kita tiada,setidaknya kita tau yang dia sayangkan kita & takut akan kehilangan kita. 

 p/s : sape2 nak follow tu tekan button follow atas belah kanan tu ye sayang. Tata
   

8 comments:

Thank You For Your Comment. Will be reply later.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tekan Sini