Thursday, July 21, 2011

air mata seorang budak bername NAJIHAH

Assalammualaikum..

   Pade mase ni kan,airmate daku tengah meleleh2 kelua. Kenape? Sebab daku kehilangan 2 orang yang daku sayang sangat2. Eh! Dorang tak meninggal ke ape tau tapi semua telah pegi tinggalkan daku terkontang kanting sorang2. Jap,menangis lagi!

CAUTION! ENTRY PANJANG & ANDA MUNGKIN MENANGIS



Buat insan yang disayangi itu,

aku mintak maaf atas segalanya. Mungkin ni pengakhiran persahabatan kita selama ini. Buat kau untuk 6 tahun & buat kau untuk 4 tahun. Aku terpaksa. Terpaksa lepaskan kau & kau pegi sebab kau & kau dah ade insan yang bertahta dalam hati kau. Insan yang mencintai kau & kau. Aku tak penah nyesal kenal dengan kau & kau sebab kenal dengan kau & kau 1 anugerah dari Allah s.w.t. Kau & kau insan yang penah 1 ketika dulu meyayangi aku. Jujur,aku penah cintekan kau & kau. Tapi aku pendam. Akhirnya aku mengalah.Yang aku mahukan adelah kebahagiaan kau & kau. Tengok kau & kau senyum tenang hati kau. Aku tak mintak kau & kau hargai aku tapi aku mintak kau & kau ingat name aku penah jadi kawan kau. 

Buat kau,aku tak layak jadi kawan kau. Aku ego. Kau dah bertemu die. Aku sangat2 bahagie melihat kau bahagie. Aku sayang kau,sayang sangat.

Buat kau,aku tak layak jadi kekasih kau. Aku keji aku hina. Tapi dihati kau ade orang lain. Aku relakan kau pegi. Kau sangat menyayangi aku.Terima kasih. Takkan aku lupekan.

Aku insan yang bergelar sahabat hanya mampu berdoa dari jauh untuk kebahagiaan kau & kau. Sungguh demi Allah aku sayangkan persahabatan kite. Tapi aku tak nak dipersalahkan atas tuduhan merampas kebahagiaan orang lain. Aku mengalah. Aku lepaskan kau & kau untuk selamanya. Berjanjilah wahai sahabatku,kau akan tetap menjadikan ku sahabat didunia & akhirat.Aku tetap menjadi kawan kau sampai akhir nafas aku nanti.Aku pegang segala janjiku. Maafkan aku atas segala khilafku wahai kau & kau. Selamat tinggal.

**************************************************

YA ALLAH..

Aku mohon,berikanlah aku kekuatan untuk menerima ini semua. Sesungguhnya aku sudah berusaha untuk kuat tapi aku tak mampu YA ALLAH. Kau Maha Mengetahui. Kau Maha Adil. Berikanku petunjuk YA ALLAH. Aku mohon kepadaMu. Andai tiba masaku,Kau ambillah nyawaku dengan sekeping hati yang penuh rasa bahagia YA ALLAH. Aku mohon.....


kawan2,doakan daku kuat ye. Terima kasih

sesungguhnya ujian yang didatangkan itu untuk menguji kekuatan hambaNya. Maka,janganlah kau bersedih najihah. Kuatlah!

p/s : airmata,berhentilah. Duhai hati,bersabarlah

32 comments:

  1. sabar yeh ! pasti ad hikmah dsebalik smua2 ni. tc :)

    ReplyDelete
  2. sbr la..
    dugaan hidup mmg mcm nie..
    ape2 pun ceria selalu ^_^

    ReplyDelete
  3. @Cik Ceria

    thanks..insyaAllah diberi kekuatan untuk kembali ceria :)

    ReplyDelete
  4. semoga trs tabah mengharungi hari2 mendatang..:)

    ReplyDelete
  5. terima kasih cik najihah sbb sudi komen dlm entri sy..jasa mu dikenang!

    ReplyDelete
  6. xmo nangis ye...=)

    biar sakit skang..jgn sakit kemudian...=)

    ReplyDelete
  7. semoa tabah menghadapi setiap dugaan, dear :)

    ReplyDelete
  8. sabar dear..setiap berlaku pasti ade hikmahnye..mungkin itu yang terbaik buat kite.. :D

    ReplyDelete
  9. mm..akak mengerti sangat perasaan najihah skrg..masa akak muda-muda dulu pernah mengalami rasa mcm ni..memg sakit bila dia yg rapat dan kita sayangi dah ada orang lain...seriously cakap..kita takkan boleh nak terus berkawan seperti biasa dgn dia..sb di hati kita ada rasa lebih dari seorang kawan! ya..melepaskan dia pergi adalah jalan yang terbaik. percayalah...hati xkan kuat menerima dan melihat kebahagian dia dgn org lain. andainya setelah beberapa lama perasaan luka itu sudah hilang..mungkin masa tula boleh berkawan semula..tp jalan yang terbaik buat masa ini adalah lepaskan..lupakan dan pergi jauh daripada dia! gud luck dik. ini adalah satu rencah kehidupan...Allah akan temukan adik orang yang lagi baik daripada dia..percayalah :)

    ReplyDelete
  10. saba k...ad hikmahh d sebalik dugaan tu syg..jgn mnyerahh ok insyaallah kmu akn dpt pngnti yg lagi baik ok..

    ReplyDelete
  11. alalala...nape ni..jgn ngs2 ea...

    ReplyDelete
  12. @Asha Nini

    timee kasih kak..sayu hati ni bile bace komen akak..tapi hati kene kuat kan..x bole lemah..insyaAllah..thanks banyak2 kak

    ReplyDelete
  13. @Fad

    semalam je nangis..hari ni tak da..hee

    ReplyDelete
  14. koooooaaaaaaaatttt!
    g amik bantal..jerit kat bantal tu koaaaaaaatttt!
    hehehe..tamo nanes dah ye..insyaAllah, pasti ada jalan terbaik disebalik sume ni ye...air mata tu ibaat kristal yang kuar dari kelopak mata tu, jgn dibazirkan lag ye...=)

    ReplyDelete
  15. @aimie amalina

    tenkiu dear..fara hargai sgt2..
    insyaAllah fara akan kuat..doakan fara ye

    ReplyDelete
  16. bayak-banyak bersabar k. tak semua apa yang kita nak tu dapat. Allah sedang menguji hambanya. :)

    ReplyDelete
  17. setiap yang berlaku pasti ade hikmah InsyaAllah

    ReplyDelete
  18. setiap pengalaman yang kita tempuhi itu ada hikmahnya .. bersabarlah

    ReplyDelete
  19. akak! jangan nangis-nangis eh? insya Allah ada someone untuk akak. si dia telahpun ditetapkan untuk akak. mungkin dia adalah yang terbaik untuk akak. tabahkan hati. jangan fikir sangat. ingat, Dia masih menyayangimu lebih dari akak menyayangi orang lain. redha je pemergian orang-orang tu ye kak? :)

    ReplyDelete
  20. @hira

    tq dik..semoga ade yang meyayangi akak tu hee..
    insyaAllah..
    doakan akk ye..

    ReplyDelete
  21. woit. asal sedih2? chill! Allah knows better :D

    ReplyDelete
  22. hye jihah.. be strong.. kalau senang jenguk2 la secantikmusimluruh.blogspot.com

    tengkis

    ReplyDelete

Thank You For Your Comment. Will be reply later.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk Yang Wangi