Friday, August 12, 2011

dan bile korang perlu memilih..jangan tersalah

Assalammualaikum..

   Bile kite perlu memilih ni mesti susah kan. Nak 2 yang penting. Memilih dalam banyak hal contohnye :

  • kawin
  • perhubungan
  • hidup

SITUASI 1 :

"die @ die. Aku nak pilih yang mane buat teman hidup aku?"

Yang mane korang terpakse buat pilihan untuk tentukan orang yang layak hidup bersama korang. Jalan penyelesaian solat istikharah. Tapi kalau korang dah buat pilihan jangan pulak menyesal dengan pilihan tu.

SITUASI 2 :

" nak pilih keje yang mane 1 ni?"

Nak pilih keje bukan senang woo. Tapi bukan bermakne kau kene demand dalam mencari keje. Cari lah keje yang boleh bantu kite nak hidup. Skang daku cakap senanglah tak keje lagi tapi mate yang memandang kat situasi orang terdekat pon da bole buat daku berpikir.

SITUASI 3 :

" nak ke tak nak? kalau aku amik kos ni macam mane?"

Pilihan untuk menjadi yang lebih baik. Same macam korang nak pilih2 kos mase nak masuk u dulu la. Macam daku jugak. Dulu2 mase kat skolah berangan tak ingat nak jadi doktor lah bagai kan. Pastu kua spm teruk masuk matrik ingat ade harapan. Hampeh. Last2 jadi dokter makanan. 

   Korang kene pandai2 pilih. Orang kate pandai2 lah nak hidup kan. Memilih untuk mase depan bukan untuk orang lain. Tak salah memilih untuk diri sendiri asalkan bagi keuntungan buat diri kite. Choice isn't easy as we think but will be more easier if we do know the way to make choices.


     Dari pade tak memilih lagi tak ok. Same dalam dunie blogging ni jugak. Korang dah diberi pilihan untuk memilih yang mane yang korang nak. 

  1. nak berbloggging sebab ape
  2. pilih blogger mane nak dijadikan idola
   Its all about choices. Jadi,pilih pilihan yang baik. Sekian

22 comments:

  1. emm tulaa. sekarang ni duk dilema nak pegi ke taknak. huk3 :(

    ReplyDelete
  2. semua benda kena pilih..pening2 :D

    ReplyDelete
  3. akk cukup xsuka bila kena memilih..takut tersalah pilih..huhu

    ReplyDelete
  4. kalo dh tersalah plih, cmane ek? hehe

    ReplyDelete
  5. contohnya, kahwin. nak kahwin, siapa calonnya? sikap dia macam mana? ciri-ciri apa yang kita nak? baju? pelamin? hantaran? semua nak fikir. fuhhhhhhh~ *tiba-tiba* haha :D

    ReplyDelete
  6. hati2 dalam memilih kan..

    agar tidak tersalah pilih...hehe..

    ReplyDelete
  7. betul tu..pilihan di tangan sendiri..ikut kemampuan kita sendiri la..kalau salah buat pilihan susah nanti..

    ReplyDelete
  8. susah kot na buat pilihan nie..huuuu..akak pon tngh membuat pilihan nie..pening2..

    ReplyDelete
  9. @hira

    hahah tau xpe..sume nak kene pikir

    ReplyDelete

Thank You For Your Comment. Will be reply later.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk Yang Wangi