Sunday, April 3, 2011

Keserasian Cinta

Assalammualaikum..

  Hai! Hari ni daku nak share dengan korang semua tentang keserasian dalam bercinta menurut hierarki dalam keluarga. Daku share hasil dari pembacaan daku dari 1 artikel ni. Khas untuk semua yang tengah hot bercinta hehe..



  • Tengah & tengah
Pasangan ni amat sesuai sebab kebanyakan aktiviti boleh dibuat same2. Mereka juga selesa bila bersama.Tapi anak tengah biasenye suka menyimpan rahsia **aah lah..macam daku! tapi jangan risau masalah akan selesai dengan mudah & cepat sebab anak tengah ni pandai berkopromi & suka berdamai.

  • Sulung & sulung
Sape anak sulung?? Bace ni.. Hubungan pasangan sesame sulung ni banyak yang nak bertegang urat. Masing2 tak nak mengalah & nak menang je. Jadi, bagi pasangan ini kesabaran yang tinggi amat2 diperlukan & memerlukan pengorbanan jiwa ** jangan diri yang terkorban da lah..

  • Sulung & tengah
Biasanya anak tengah ni adalah pasangan yang mudah untuk serasi dengan sesiapa sahaja wink2. Jadi si anak sulung & tengah harus merelakan keinginan & impiannya untuk menjaga keserasian pasangannya.

  • Tengah & bongsu
Hunbungan ni akan berjalan lancar jika si anak tengah bersikap macam anak sulung. Jika anak tengah menunjukkan ciri2 sejati maka akan terbawa-bawa sikap si bongsu yang santai & suka mengikut kehendak diri sendiri terutamanya jika si anak tengah ni adalah perempuan.

  • Sulung & bongsu
Kombinasi yang selesa. Si sulung dapat mengajar pasangannya supaya bertindak lebih teratur & dewasa terutamanya semasa dilanda masalah. Yang si bongsu pulak dapat seimbangkan sikap serius si sulung dengan ajak si sulung bersantai/duduk termenung memikirkan masa depan.

  • Bongsu & bongsu
Mereka sukar mengawal situsasi. Kedua-duanya besifat manja & saling mengambk berat antara 1 sama lain.

   Jadi..betul tak pandangan2 yang daku share kat atas ni? Cube refresh balik sikap korang & pasangan korang. same tak hihi. Jadi, ini saje..Babai!

Credit to majalah dara 




4 comments:

  1. anak kedua kira masuk dalam kategori anak tengah kewr..??

    nice info..

    ReplyDelete
  2. hihi bolela kot dikire...sy pun anak ke 2 jugak

    ReplyDelete
  3. sebab tu kot aku dengan nurudin serasi...:D

    tengah + sulung

    ReplyDelete
  4. anis :
    hahah mmg da jodoh ko la tu ngee

    ReplyDelete

Thank You For Your Comment. Will be reply later.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tekan Sini