Thursday, May 12, 2011

review novel : ROTI CICAH SUSU

Assalammualaikum..

   Hai korang. Sebelum daku tidur daku nak review sikit pasal novel yang daku baca semalam seharian kat wad. Novel ni bes wok 3 in 1.
Persahabatan,saudara & cinta dalam 1 cerita


Sinopsis :

Mengisahkan tentang 4 watak utama iaitu arissa (aris), umairah (mai), aiman (ayim) & elmiyya (elmy) yang sama2 membesar dalam 1 rumah kebajikan yang dibina oleh ibu markissa. Tanpa diduga banyak rahsia yang berkait & terselindung disebalik kebahagiaan mereka apabila mereka semua dipisahkan. Nasib ayim berubsh apabila terpaksa menjadi anak angkat kepada salah seorang anggota "Geng Tengkorak" kumpulan penjenayah no 1 di Malaysia manakala mai didera dengan sangat teruk. Alkisah,mereka ditemukan kembali tanpa diduga dengan 1 peristiwa yang melibatkan kesemua saudara2 mereka sewaktu kecil di teratak Markissa. Namun, dalam diam ayim mencintai mai.Ape yang jadi kat mereka ber 4 & saudara mereka yang lain? Adakah cinta mereka kesampaian akibat penyertaan ayim dalam kumpulan itu??

Jom baca.

Bes sampai kan nak menitik jugak lah air mata ni bila bace sebab sedih & terharu dengan ikatan persaudaraan & penderitaan yang dialami mereka. Bagi daku novel ni menarik sebab :

@ pelbagai unsur : cinta,dendam,benci,kasih sayang
@ sweet gilos ending nye

p/s : pasni  tak sabar nak review novel baru yang terhangat pulak

3 comments:

  1. Banyak dah orang review pasal novel. Tak tahu nak beli yang mana satu ni. Hehehe. Tira tunggu review novel yang seterusnya pula. Tengok mana yang menarik lagi.

    ReplyDelete
  2. waaaa...bagus2 tanamkan minat membaca..hehe...skrg dah kurang baca novel...bz keje..balik pun dah penat...dah la kl mgadap novel tu mmg xbole stop2...kn baca direct trs smpai abes...lau x xfeel....

    ReplyDelete
  3. hihi nanti tunggu novel yg seterusnya ya

    ReplyDelete

Thank You For Your Comment. Will be reply later.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk Yang Wangi