Wednesday, May 25, 2011

Jangan berjanji jika tak mampu tunaikan

Assalammualaikum..

   Hai! Hari ni daku post 1 entry je kot sebab nak pegi hospital lagi. Jadinya daku pendekkan cerita je lah ye. Jom proceed

   Ape yang korang paham dengan janji? Senang je nak berjanji itu ini kat orang kan. Masa berjanji memanglah tak pikir mampu ke nak tunaikan. Tak dinafikan daku sendiri pun pernah jugak berjanji dengan orang tapi janji yang daku buat mengikut kemampuan daku lah. Macam mana kalau janji yang dijanjikan tak dapat dipenuhi? 

   Bukan apa,pada pengalaman daku sendiri pun daku dah muak dengan janji2 yang manusia sekeliling daku janjikan. Muak tahap dewa dol. Daku tak kate daku bagus sangat nak cakap macam tu tapi bila dah berjuta kali janji tapi nak tunaikan HAMPEH. Bagi daku,lebih baik tak yah berjanji kalau tak mampu untuk memenuhi janji itu. 

   Biasanya janji ni banyak dalam relationship,betul tak? Masa zaman daku cintan cintun dulu pon janji bersepah2 tak yah cakap lah. Antara janjinya, sila jangan terasa :

  • Sy janji akan jaga awak sampai bile2
  • Abg janji kita akan bersama sampai mati 
  • Sy janji tak kan cari lain dah
  • Abg janji akan setia
     Berikut adalah antara janji2 manis seekor BUAYA yang duduk kat darat. Daku ada buat entry dulu yang muka hensem ni tak semua boleh percaya kan. Bak kata seorang blogger "makin hensem makin buaya". Bes yaw ayat tu haha. Tapi terpulanglah pada individu.

    Manusia memang hebat bermain dengan kata2. Janji tinggi melangit kata2 lebat bagai. Oleh itu sebelum nak berjanji pikirkan lah dulu ape janji yang nak dibuat itu. Jangan berjanji jika tak mampu tunaikan. Tata

p/s : frust dengan kau. Janji kosong wek! :)

15 comments:

  1. tau xpe..paling xleyh bla...'maut je leh pisahkn kite...saye xnk tgglkn awwk ape pon jadikkk"cesss

    ReplyDelete
  2. huhuhu..bak lirik lagu CT NURHALIZA..tiap bcara manis bagaikan selumbar bisa.. :P

    ReplyDelete
  3. Nama pun buayakan. Hahaha. Jadi jangan cari lelaki buaya kenalah cari lelaki yang sebenar. Cari lelaki yang kurang berjanji langit, bulan, bintang dan sebagainya. Chill~ :)

    ReplyDelete
  4. betol3x...hihi~~suka entry nie...aini pon penah berjanji huhuhu....=_=

    ReplyDelete
  5. ekin :

    hahah tu semua ayat2 buaya..ki3..x ley bla kan

    ReplyDelete
  6. ekin :

    hahah tu semua ayat2 buaya..ki3..x ley bla kan

    ReplyDelete
  7. ummi alesya :

    tepat sekali hihi

    ReplyDelete
  8. miss tira :

    em tu alh pengalaman mengajar mcm2 perkara..susah betul nak cari lelaki yang x mcm tu huhuh

    ReplyDelete
  9. aynie :

    hihi thanks :)
    semua org pun pernah berjanji :)

    ReplyDelete
  10. haha..kalau ikutkan berapa jantan dah janji nak jadi laki aku..huhu

    ReplyDelete
  11. bahaya klu tak tetapi jnji..
    mmg bl pn..klu x mampu..jgn nak bjanji..

    ReplyDelete
  12. KIC :

    yup...jangan lah suka main dengan kata2

    ReplyDelete
  13. Sebuah entri yang bagus.

    Janji..memang sangat mudah
    terpacul dari mulut siapa pun.

    Jangan pernah percaya!

    Yang baik2 buat kamu..
    (:

    ReplyDelete
  14. thanks :)
    em tu la jangan penah percaya

    ReplyDelete

Thank You For Your Comment. Will be reply later.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk Yang Wangi