Saturday, May 14, 2011

entry realiti - ape untung PHD??

Assalammualaikum..

   Hai semua. Ni last enrty dari daku sebelum tido. Tak sedar dah pukul 2.30 pagi dah hihi. Opss tak dapat nak baca entry2 korang yang lepas sebab blogspot wat hal ye. Tumpang kesian lah sebab tak dapat jugak daku nak komen sekali haiyo. Em jom lah sambung cerita terus. 

CAUTION!! ENTRY TAK DE KENA MENGENA DENGAN YANG HIDUP & MATI

   Korang penah tak berada dalam keadaan dimana situasinya adelah berdasarkan perasaan hasad dengki a.k.a PHD? Mesti ada yang pernah & maybe ada yang tak pernah kot. Daku nak share kan sedikit pasal ade 1 kisah ni. Hem harap2 tak de yang terasa lah nanti ye bila daku ceritakan. 

    Alkisah. Ada sebuah keluarga adik beradiknya semua ada 10 orang. Ibu tunggal ni sangat2 gigih dalam membesarkan kesemua anak beliau ni. Namun bila dah besar masing2 dah kerja,kawen & ada anak sendiri lain pulak jadinya.

"asyik2 lebihkan una je,yelah anak kesayangan"
"bukan macam tu lah,mak layan semua same je tak de yang kurang"

    Tatkala nak jaga hati kesemua adik beradik si una ni terpaksa mengabaikan perasaannya sendiri. Yelah si sulung mata duitan yang hanya tahu meminta wang dari si emak & adik beradik yang lain. tak kurang juga dengan si angah yang sibuk dengan keluarga dengan alasan "tak mendapat keizinan suami". Anak2 yang lain sibuk dengan hal masing2. Tinggallah si ibu tua yang siang malam memikirkan perangai & kerenah anak2 yang tak sudah.

    Si sulung : Sentiasa berdengki dengan si uda. 
    Si tengah : Pun sama. Selfish
    Si uda : Mengorbankan perasaan sendiri untuk mengambil hati kakak2 & adik beradik yang lain walaupun 
                 hatinya terguris.
    Yang lain :  Hanya mampu melihat & membisu

     Mengapakah keluarga ini menjadi sedemikian rupa? Haru biru. Bila ade je kenduri @ majlis kesyukuran kalau tak berhentam tak sah. Perasaan dengki terhadap adik beradik yang lain semakin menebal pulak. Ape kesudahannya?

    Korang mesti tak faham dengan apa yang daku cuba sampaikan. Tapi kalau korang faham,nilailah sendiri. Takkan disebabkan nak dengki sampai nak putus hubungan adik beradik.Tak kemananya semua tu. Perihal dunia.

Hargai semasa ada. Jangan menyesal setelah kehilangan kelak.  

No comments:

Post a Comment

Thank You For Your Comment. Will be reply later.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tekan Sini