Monday, March 28, 2011

Yang ni memang aku hangin!

Assalammualaikum..

   Hai semua! Thanks sudi membaca. Kat sini daku nak meluahkan perasaan tak puas hati daku. Perasaan ni agak meluap2 sampai ke tahap gunung berapi tahap dewa dah ni. Kisah ni pasal budak2 pandai upm yang tersangat pandai & bas upm.



   Ok mula2 daku mintak maap andai sape2 budak upm yang terase ek. Sebab ape yang bakal daku taip ni bakal sentap lah kot. Ok 1st sekali daku nak komplen kat pak cik drebar bas ni. Pak cik..Tolong lah pakcik faham keadaan kami yang beribu ribu dalam 1 komuniti serumpun kat kolej ni. Pak cik tau kan kami punye ramai manusie budak2 kolej serumpun dengan bas tak de nye. Pak cik pulak baik hati betoi pegi bagi bebudak kolej lain tompang sekaki masuk naik ye. Kalau sikit tak pe pakcik ini separuh daripada perut bas tu kolej lain. **harap maklum kolej mane.Bikin panas...

   Daku tak kate daku ni bagus sangat ke hape nak berlagagk ke hape ke. Tapi silelah letakkan diri anda sekalian pelajar pintar upm kat tempat kami. Cube kalau kami budak2 serumpun yang beriban ni pegi serbu naek bas korang yang mewah bagai kosong gila tu. Hang pa marah tak..? Ada rasa nak memaki tak orang tu..? Konpem ade. Siap maki bagai

   Dahla tu bile turn kami nak tompang naik bas depa bole plak pakcik drebar bas kate " tak lalu situlah dik,malas nak pusing balik..Bas kat belakang ade lagi wth". Tolong la paham kehendak kami. kami bayar bukan tak bayar lain lah kami naik secare haram kan. Ade 1 kes ni ade 2 orang minah kolej tut naik dengan muka tak malunye sedangkan pakcik bas tu dah kate naik bas sendiri. Walawei padehal kau nampak depa2 budak serumpun beratur bagai nak naik bas kau boleh suke2 tergedik2 terkinje2 naik. Kalau sopan tak pe ni mulut cam harem. Bikin wa paneh..

   Kat sini daku tak kate semua pakcik bas tapi ade lah certain2 tu memahami situation kami ni. Terima kasih sangat2 makcik pakcik. Bukan daku sorang je yang bersuara tapi ramai lagi. Harap2 lah korang pon paham dah tengah2 tak de bas,bile dah ade bas tengok2 penuh..Tau2 budak kolej lain yang penuh. Hem..Pikir2 kan lah..

   Sekian...Terima kasih kerana ingin membaca :)
   Luahan hati dari insan yang tengah bengang

7 comments:

  1. jihah, td cce bengang jugak... cce dah beratur nak naik dah ni.. dah depan2 muka pintu bas dah ni.. ada jaa minah2 ni p tolak2, himpit2.. naik.. haisshhhh rasa nak ketuk jaa kepala diorg toink2 dengan botol air... tp tuh laaa, sabar ja banyak2 sebab pikir ke anak orang.. *terbakor...

    ReplyDelete
  2. nasib la aku ni warga UiTM, pergi kelas mendaki bukit :)

    ReplyDelete
  3. CCE :
    haha aah tau x pe..samelah tadi sampai nak turun pun kene sound bagi kasi laluan..hampeh toi..lain kali ketuk je haha bia kasi lebam..geram betoi

    ReplyDelete
  4. anis :
    hah tu la pasai..aku ni bas bersepah tapi haaprak belake..aishhhh

    ReplyDelete
  5. huu~~najihah..kat uum pon same klu bab bas2 nie..saba je la ye..baek hati sgguh pakcik bas tuh bg dak kolej len tumpang..klu kami..mmg dak laluan len die xbrenti..hahah

    ReplyDelete
  6. huhu,,,tu la pasal..nasib lah ade pakcik yg prihatin kalu x...saba je lah kan :(

    ReplyDelete

Thank You For Your Comment. Will be reply later.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk Yang Wangi