Tuesday, June 21, 2011

kawan @ boypren / girlpren = mana lagi penting?

Assalammualaikum..

   Hai semua! Apa kabar? Harap2 semua sihat lah yek. Ok lah malas nak panjang2 citer kite terus ke point asal ok. Korang mesti banyak kawan perempuan & lelaki kan. Same jugak dengan daku. Kat sini daku nak citerlah sikit pasal antara kawan dengan gf/bf mana lagi penting. Jom la share pendapat same2.

   Bukan nak kate ape belagak ke ape tapi daku admit daku lebih rapat dengan kawan lelaki. Sebabnya daku penah bagitau kat entry2 yang lepas. Daku lebih & sangat2 prefer kawan sendiri dari bf daku. Sebab?

  • kawan sentiasa ada dengan kita
  • kawan lebih memahami
  • bf belum tentu membahagiakan & menggembirakan
  • kawan segalanya
   Daku dulu penah juga ada bf bagai ni tapi sekarang tak de dah sebab tak de calon hee. Bukan apa takut disakiti lagi. Daku juga penah ada kawan yang lebih pentingkan bf @ gf die dari kawan beliau sendiri. Its ok lah sebab tu hak die kan nak kawan & pilih sape pun. Tak kisah langsung.

   Kalau koranglah kan mestilah nak ada orang yang sentiasa ada kat sisi teman waktu nangis & gembira kan. Ada juga member daku yang tak boleh hidup kalau tak de lelaki dalam hidup die. I mean bf lah. Wau!! Itu agak sudah lebih kot sebab terlalu obses. 

   Bayangkan kalau tak de kawan. Korang akan hilang arah tau. Siyes daku memang tak boleh hidup kalau tak de member. Mau jadi gila weh. Cuba kalau bf korang dump korang tapi korang still ada member yang stay sebelah korang untuk nasihat korang bagai. TAPI bf belum tentu dapat tenangkan hati korang kalau korang hilang insan yang bernama kawan.

   Kalau tak caye trylah. Hee.Bf @ gf bila2 masa pun boleh cari. Tapi kawan yang sayangkan kita & menghargai kita susah nak cari lagi2 kawan suka & duka. Daku pun kalau ada bf still lebihkan dulu kawan sebab tu pentingnya bf @ gf yang memahami. Kalau nak tolong kawan sendiri pun tak bagi tendang aje bf @ gf tu.

  Memang bf@gf tempat korang luahkan segala macam isi hati perut semua tapi bila dah clash?? Pikir2 kan lah. Sememangnya nak cari kawan yang setia dengan kita sanggup susah senang dengan kita tu payah tapi sebenarnya insan itu ada je dalam ramai2 kawan anda. Tanya hati buat keputusan.

   Terpulang pada anda semua untuk menilai mana baik buruk . Cuma daku ingatkan usah cari yang terlalu sempurna sedangkan yang buruk itu berguna.

Sebelum akhiri post ni jomlah cuci mate tengok gambar jap hee

luv them more more & more
weh aku rindu sangat kat korang
rindu kat mamat ni a.k.a big boss daku 
yang last sekali daku sangat2 rindu sampai rasa  nak nangis gila2 

adik beradik sampai mati
hargai kawan anda sebelum anda kehilangannya. 
p/s : kawan kat blog lagi bes  

18 comments:

  1. kedua-duanya penting...

    tapi bila masih belum kawin neh...kawan penting lagi kot....

    bila dah kawin suami di utamakan..leh x gitu?hehe....

    bila kita berkawan..kita xkan hilang kawan kita..tapi lau couple...faham2 lah..hhuu

    ReplyDelete
  2. sjk kak ada FB n ada BLOG kwn lg ramai..lg meriah,best!

    ReplyDelete
  3. honey :

    yup betul. lepas kawin tu memanglah..hee

    ReplyDelete
  4. kak ummi :

    aah belog tu lagi bes kan

    ReplyDelete
  5. rasanya depends on situation jugak kot.. kdg2 ada certain thing yg teman istimewa plg best sbg tmpat mengadu, tp ada certain thing kawan plg best dengar citer kita.. apa2 pn, ALLAH plg utama.. kita sedih ke, kita gembira ker, ALLAh sentiasa ada..

    ReplyDelete
  6. Ramai antara kita yang cari bf yang bukan seorang kawan. Dia hanya seorang bf semata.. So kita kena pandai cari seorang bf, suami yang boleh menjadi seorang kawan buat kita selama-lamanya..

    ReplyDelete
  7. keluarga lah kawan yg paling sejati

    ReplyDelete
  8. seyrah :

    yup betul jugak..ikut situasi..
    ape pun memang Allah yang paling utama

    ReplyDelete
  9. miss tira :

    hee...yup2 tapi x semuanya berupaya untuk menjadi peneman setia untuk kita :)

    ReplyDelete
  10. yeah, kalaw takde kawan, mmg meroyan da aku, huhu.

    ReplyDelete
  11. bagi anis..dua dua penting..kalo anis dolu dolu la kuar dating kan..bawak kawan tok teman..anis layan same je..xde pon pinggirkan kawan..so xde lah yg makan hati kan..heee

    ReplyDelete
  12. anis :

    samelah..layan same rate yang x kisah x pe..ni kang sampai nak gaduh2

    ReplyDelete

Thank You For Your Comment. Will be reply later.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tekan Sini