Tuesday, February 8, 2011

Pasangan lebih berusia_bahagiakah??

Assalammualaikum...

  Hai korang...Cop 1st sekali nak bagi muah2 kat cik qaseh ni sebab sudi jugak follow blog daku yang usang ni ngess..Daku suka sangat baca belog beliau sebab besh + suke tengok kechumilan beliau hikhik**kak qaseh,saye puji iklas tau jangan blushing2 ye.

  Ha berbalik pada tajuk entry daku tu. Korang kaum adam ni pernah tak kapel ataupun sedang kapel dengan pasangan yang lebih tua atau bahase sopan die lebih berusia lah. Kat sini daku nak share sikit lah kelebihan berpasangan dengan wanita yang lebih berusia ini.

tq cik google


"awek ko umo bape?"
"21"
"bes tak kapel dengan dia yang lebih tue dari ko?"
"em.............entahla..."

  Dialog kat aktas tu act dialog daku dengan bes pren daku. Beliau pernah bercinta dengan pasangan yang lebih tua tapi malangnye terkandas..Mungkin tak de jodoh antara beliau tapi daku doakan beliau cukup kuat untuk itu. Banyak kelebihan pasangan ywanita yang lebih tua ni antaranya :

* BERSIFAT TERBUKA

Macam yang kita tau perempuan jauh lebih matang dari lelaki. Bukan nak kata lelaki tak matang tapi dari segi biologikal nya peikiran perempuan lebih bersikap terbuka dari lelaki. Dalam perhubungan tu konpem si perempuan lebih memahami si lelaki ini.

* LEBIH BIJAK & POSITIF

Berbanding dengan gadis yang jauh lebih muda dari si lelaki ni perempuan yang lebih berusia jauh lebih bijak dan lebih berfikiran positif. Sikap ni boleh untungkan si lelaki bila dah kawen nanti sebab si lelaki memerlukan si wanita ini untuk mendengar harapan,pandangan dan simpati juga sokongan bila si lelaki dalam kesusahan**Always be there

* LEBIH MENGHARGAI CINTA

Pertambahan usia selalu mengingatkan sesorang betapa dekatnya mereka dengan saat akhir dalam detik kehidupannya. FAKTA! So situasi ni akan lebih membuatkan si dia yang lebih berusia tu lebih menghargai hidup & cinta korang si kaum adam. ****tapi ada juga yang tak pandai nak menghargai harga sebuah pehubungan bila si lelaki itu sangat mencintai & menyayangi dia.

  Ok tu sedikit sebanyak yang dapat daku kongsi berdasarkan pengalaman daku + credit tu majalah NUR juga sebab tambahkan lagi information daku tentang ni. Ala kalau kita perhatikan ramai je artis2 kat luar tu dalam ke luar negara yang kawen muda. Contohnya

-
-


-
-

-
-

 sumber : google
   So tak kisahlah pasangan kita tua ke muda ke sebaya ke janji bahagia kan.

No comments:

Post a Comment

Thank You For Your Comment. Will be reply later.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tekan Sini