Thursday, January 6, 2011

Tips Cinta : 8 Kesilapan Ketika Bercinta

Ok then daku terbace artikel yang ade sentuh tentang tajuk kat atas ni la tapi sedikit sebanyak daku selitkan dengan kisah pengalaman hidup daku juge. Jom review :

1. Bercinta kerana harta
X de gune lah kalau harta saje yang banyak melimpah ruah tapi perasaan cinta langsung x de kan.Bak kate org tua2 harta boleh dicari tetapi cinta sejati x kan dapat dibeli dengan harta


2. Bercinta atas desakan usia
Bila umur sudah menjelang subuh senja, mesti kamu akan berasa gelisah bila melihat rakan2 kamu semua sudah berpasangan**macam sepupu daku.Akhirnya kamu memilih sahaja sesiapa pun yang datang tanpa mengira apa2 faktor. Opss!!      Elakkan daripada berbuat sedemikian sebaliknya kamu bertawakallah agar Allah menemukan kau dengan seseorang yang sememangnya ditakdirkan untuk anda. Berdoalah

3. Bercinta untuk membalas jasa
Sememangnya org yang telah berbuat baik dengan kita seharusnya kita balas tetapi tidak membalas dengan cinta. Elakkan bercinta tanpa keikhlasan & pengertian.



4. Jangan menikah hanya untuk kepuasan seks sahaja
Memang seks suci penting dalam hubungan suami isteri tetapi jangan jadikan itu sebagai 1 alasan untuk kamu menikah.Ianya hanya akan merugikan kamu sahaja.

5. Tidak menikah atas paksaan keluarga
Sebagai seorang anak sepatutnya berbakti kepada orang tuanya namun tidak seharusnya menyerah dalam hal nikah,kalau memang mereka salah dan kamu benar. Berdoalah & berikanlah penjelasan kepada mereka tetapi bukan dengan kekerasan.

6. Jangan menikah atas rasa kasihan
Dasar pernikahan bukanlah kasihan tetapi kasih

No comments:

Post a Comment

Thank You For Your Comment. Will be reply later.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tekan Sini