Tuesday, July 17, 2012

Result

Assalammualaikum..

    Oh hari ni aku sangat kecewa setelah dapat tau result aku Ape kes makin lama makin turun? Seperti yang dijangka masa aku jawab exam lagi.  Di saat ini baru aku nak terpikir

  • deserve to get that with my own tried
  • Allah's fate
  • silap aku
  •  lecturer, fakulti & sistem
   Tapi bila pikir balik tak sepatutnya kite sesalkan dengan ape yang kite dapat kan. Ape yang kite dapat setimpal dengan ape yang kite usaha. Mungkin Allah tak bagi rezeki untuk aku dapat yang terbaik tu sekarang kan. Mungkin lain kali. Tapi ape pun aku redha & kite kene redha dengan apa yang Allah bagi kat kite. Sama ada baik atau buruk.

    I try to think "kalau aku seteruk ini, ada yang lebih teruk dari aku mungkin". Think positif always and tried to accept as well. Selalu jugak aku tanye diri aku kenapa kalau dulu aku boleh buat tapi sekarang aku tak boleh? Mane silap nya aku? Ape salah nya aku? Tak baik aku salah kan takdir kan. Subhanallah. Mohon dijauhkan sebegitu. 

    Kite pun tak boleh nak salahkan ornag lain atas ape yang kite dapat kan. Walaupun pada hakikatnya terang terangan nampak tak adil kat situ. Tapi nak buat macam mana. Biarkan jelah. Mungkin ada yang lebih baik peluang aku. Korang tahu tak betapa kecewanya aku dengan 1 subjek ni. Aku berhabis duit & tenaga tak tidur 2 hari semata2 nak siapkan asigment subjek tu tapi last2 rasa macam tak berbaloi langsung dengan apa yang kite dah buat. See. Thats not good bebeh

     Ok dah la tu korang bace luahan hati aku yang merepek ni. Cuma 1 jelah. Aku kecewa. Sangat2 kecewa. Tapi sungguhpun begitu aku tetap bersyukur sebab tak kene repeat paper. Yey. Bersyukur  dengan ape yang aku dapat. Terima kasih Ya Allah. Ayat yang sama setiap sem "tak pe, sem depan boleh cuba lagi". Sekian. Tolong tenangkan aku please

p/s : tetiba aku jadi benci dengan fakulti aku sendiri. Fullstop. Selamat datang student baru fakulti aku di UPM

12 comments:

  1. masa kat upsi dulu pernah rasa camne bila pointer sem tu jatuh..rasa cam x nak makan nasik je..hahah..bila kita jatuh baru smgat balik nak recover..

    ReplyDelete
  2. aku jugak tatau mana nak cek result bila tiap2 sem kuar result. haihh!

    ReplyDelete
  3. pas ni stdy hard k . kurang kan huhahuha. hehehe



    #1st time here. feel free to visit speechless009.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. dulu pun tiap masuk awal sem, lepas result bese2 je terus pasang niat bla bla bla. da stgh sem mmg kelaut.hihi. yes, ape yg kte dpt mg msetimpal dgn usaha kte.

    ReplyDelete
  5. takpe redha dan usaha lg di lain masa..

    ReplyDelete
  6. ke jiha target lebih sebenar nya.xpelah,sem depan jd kn ia sebagai semangat untuk buat lebih baik eh.gud luck dik,namau sedih2 taw.

    ReplyDelete
  7. xpe2..try lg..kadang2 kt dah usaha tapi ALLAH beri keputusan lain..pasti ada hikmhnya =)

    ReplyDelete
  8. oo rezot sy pon makin jatuh...hoho...sedihnya....

    ReplyDelete
  9. akak pun penah mcm tu, 1st sem truk giler.. xpe dik, next sem, jgn leka..

    ReplyDelete
  10. sabar kak
    semua orang ada up and down
    mebi not this sem yang kakak akan happy dengan result
    better luck next sem
    chaiyok2
    lagi2 dah berehem2.hehe
    make sure itu bukn satu faktor membuatkan kita lagi lazy
    weee ^^

    ReplyDelete
  11. chaiyok chaiyok...usaha tangga kejayaan..:)

    ReplyDelete
  12. dear..takmau sedih tau, mesti ada hikmah disebalik apa berlaku..
    takpe2 next sem cuba buat yg terbaik lg :)

    ReplyDelete

Thank You For Your Comment. Will be reply later.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tekan Sini