Sunday, December 2, 2012

Review : Life of Pi (Movie Must Watch)

Assalammualaikum..

   Hai. Lepas aku amik TOCIE pagi tadi terus aku keluar pegi Mines tengok wayang. Tak de cerita best yang aku rasa nak tengok so then aku pilih cerita Life of Pi ni. Then bila start citer aku rasa "dem, rugi je tengok citer ni. Citer india". Tapi starting bila die dah speaking bi tu baru aku rasa nak tengok dulu.

   But then tengah2 jalan cerita tu baru aku rasa cerita ni best ok. Really!


    Ok kenapa aku kata filem ni mesti korang tengok?

  • cite ni ajar kita macam mana nak survive dalam hidup
  • aku sangat kagum dengan keindahan lautan & pulau dalam cite ni. Aku tak taulah kalau ade yang betul2 ataupun teknik CGI semata2. Ape pun sangat cantik
  • banyak moral of the story yang korang boleh dapat dalam cite ni. Siyesly
  • cite ni lawak
    Sinopsis cerita 

Mengisahkan tentang sorang laki name Pi yang bertemu dengan seorang writer. Then dia cerita semula ape yang terjadi kat dia start dari dia lahir, dapat nama sampailah dia besar. Kisah hidup dia sangat tragis bila dia terpaksa tinggalkan negara & awek dia Anandi sebab bapak die punye zoo nak kene jual sebab bina atas tanah perbandaran. Then ayah dia decide nak pindah . Masa kat tengah2 laut tu kapal yang dorang naik karam sebab ribut. Yang selamat Pi sorang & 3 ekor binatang. At last yang survive cume harimau nama Richard Parker & Pi je.

Time dorang nak survive tu macam2 yang jadi. Ribut lah, nak survive atas laut & macam2. Then ape jadi korang tengok sendiri.


ikan terbang datang



Meh tengok trailer kat sini



    Tengoklah. Aku ni agak sensitif. Bila tengok movie macam ni aku rasa tersentuh. Tapi aku dapat pengajaran dari movie ni.

'no matter what happened do not turn back & keep moving. Don't lose hope. Success will be ours'


Aku kasi 9/10 untuk citer ni sebab berjaya naikkan semangat aku.Haha

13 comments:

  1. hai...i follow http://yieweezer5915.blogspot.com/ blogwalking:)

    ReplyDelete
  2. aaaaaa...
    tengok trailer jer dah bikin gempak..
    pastu ditambah lagi dengan lagu Coldplay~
    memang kena tengok nih.. tapi sayang kt sini keluar pertengahan January (-_-")

    ReplyDelete
  3. tu la tgk trailler kat tb mcm best, takde kesempatan nak tgk lg.hihi

    ReplyDelete
  4. dan kalau ta salah saya,filem ni lebih menerapkan nailai kasih sayang sesama makhluk kan?

    ReplyDelete
  5. tu la org ckp don't judge a book by ots cover..movie ni yg spesies cm slumdog millionaire tu la,,india, tp ckp B.i..n cerita mmg best..byk pengajaran..

    ReplyDelete
  6. cte nah dekat uk pegang panggung selepas skyfall n twilight.. tp kat msia tak de owg sgt nak tgk. mybe sb poster dy yg tak brp menarik . hahaha . mee dah agak cte neh mmg best. nt ad cd beli . haha

    ReplyDelete
  7. selalu cerita dgn binatang kesayangan mesti ada scene sedih...

    ReplyDelete
  8. tengok 3d crita ni memang menarik....

    ReplyDelete
  9. cerita ni mesti kena tengok 3d ... memang menakjubkan... aku sebenarnya bukan penggemar wayang pun.. tapi semalam mungkin sebab terlajak boring.. tu y boleh tertengok cerita life of pi ni.. kebiasaan nya klau aku tengok wyang je mesti dpt cerita y memboringkan. sbb tu lah kot tak berapa minat dgn wayang ni. tapi cerita life of pi ni da ubah perspepsi aku terhadap wayang.. rase nak pegi selalu dan selalu ke panggung wayang... terbaik habak hang...

    ReplyDelete
  10. haa nak tengok !! thank u jihah !! namee mcm taknak tengok tapi ni rasa macam nak tengok ! hehe.

    ReplyDelete

Thank You For Your Comment. Will be reply later.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tekan Sini