Saturday, December 15, 2012

Trend Bercinta Zaman Dahulu : Memori

Assalammualaikum..

    Salam sabtu semua. Ape korang buat hari ni? Harap2 korang sihat. Aku tak berapa sihat sebab hati aku tercalar. Opss. Korang dulu2 bercinta macam mana eh? Ala zaman cinta monyet dulu tu. Boleh share dengan aku tak? Bukan ape, bila aku duduk sorang2 aku teringat kisah cinta aku zaman dulu yang ala2 monyet tu aww. Rindu pulak.

  • surat

Macam akak aku dulu, selalu main pos2 surat dengan pakwe die. Macam aku jugak. Tulis surat, ala zaman dulu kan ade jual surat yang cantik2 tu kan yang ade corak tu.Then bila dah siap tulis letak bedak sikit kasi wangi dalam tu. Pernah buat tak? Tipu kalau tak pernah kan hehe.
  • balik sekolah/hostel sama
Dulu aku duduk hostel. Bila balik mesti balik sama. "awak ade kelas ape tadi?" .Dia tunggu kat kantin tak pun kat pintu nak balik hostel tu. Zaman dulu mesti bangga kalau orang duk sweet2 duk pewit2 bila nampak balik sama. A bit dumb aku rasa bila buat macam tu.
  • naik basikal sama-sama
Nak pegi sekolah pergi sama2. Dia naik basikal yang rock2 tu aku naik basikal yang girly tu yang ade basket kat depan tu ha. Lepas tu bajet bangga pegi sekolah sama2 dengan tudung comot2. 
  • main tulis-tulis kat papan hitam

"mat jenin love minah cun". Bersepah je kat papan hitam ngan meja. Meriah kau time tu berbunga2 hati ni ha.
  • friendster & myspace
Ingat lagi tak benda ni? Before wujudnya twitter, fb, dan lain2 wujud benda tu dulu. Dulu aku memang jahil gila bab2 it ni. Serious aku tak tahu langsung nak guna benda alah tu. Dulu mana ada internet mana ada lappy. Sanggup tu mintak abah hantarkan pegi cc semata2 nak on frienster & myspace. Kelakar!
  • bagi hadiah & kad
Everytime bila birthday bagi kad. Yang tak tahan kad raya siap bagi duit raya. Sampai sekarang simpan lagi. Kenangan weh.

    Mungkin banyak lagi. Atau ade antara korang ada moment yang lebih seronok untuk dikongsikan. Aku admit zaman dulu aku agak tak terbatas sikit pergaulan. Bila dah meningkat remaja baru aku sedar kena jaga betul2 batas pergaulan. Dulu aku kapel hanya nak suka2 yelah tengok orang lain ade pakwe aku pun sibuk nak jugak. But then sekarang tak. Nampak perbezaan niat bercinta zaman dulu dengan sekarang. Niat aku 1 je bile kapel dengan ijam. Aku nak kawin dengan dia, nak ada hubungan yang sah dengan dia. Insha Allah tak lama je lagi. Hikhik. Suka!

    Ape pun, semua tu bagi aku memori kisah silam aku waktu aku kecik2 dulu zaman sekolah. Bila teringat aku rasa kelakar. Yang buruk kita jauhi, dekatkan pada yang baik. Insha Allah akan diberkati Allah swt. Bye semua!

10 comments:

  1. huhu lebih kurang sama je ngan cinta monyet atie dulu2 kala.. ataupun boleh dikira exactly same! huhu dulu,, zaman muda zaman cinta monyet.. bila dah dewasa ni.. jadi cinta ke akhir hayat la... btw.. semoga kekal ke akhir hayat ngan ijam..

    ReplyDelete
  2. program tu akan diadakan di rumah amal kasih bestari kampung melayu subang.

    Latest update akan diberitahu kelak :)
    tunggu ye.

    Takpun kalau berminat boleh email Mila.

    ReplyDelete
  3. kalo saya masa dulu2 tulis surat x tulis ngan tangan..sbb tak cantik..tulis ngan komputer pastu print..heheh..dah up sikit baru sms..

    ReplyDelete
  4. @Nick Nashram

    wah pakai komputer tu..moden sikt lah hehe

    ReplyDelete
  5. kite masuk kategori friendster. kenal, bercinta n tunang.
    hahah
    klaka bila pkr blk

    ReplyDelete
  6. something yang ada sentimental value ;)

    ReplyDelete
  7. cik en dulu kerap balas surat,, last2 kantoi ngn mak.. hbs semua surat cinta di bakar

    ReplyDelete

Thank You For Your Comment. Will be reply later.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tekan Sini