Friday, December 14, 2012

Cara Hilangkan Parut Menggunakan Kulit Pisang

Assalammualaikum..

    Lama rasanya aku tak buat tips kecantikan ni haha. Ok seperti yang sedia maklum dalam entry chicken pox aku ni, aku ade cakap aku ade sikit parut yang still tak hilang lagi kat muka aku. So, aku tanya mak aku kalau nak hilangkan parut ni boleh tak. Mama kata boleh dengan gunakan kulit pisang. Jom aku share


   Caranya :

Amik kulit pisang then tenyeh kat tempat parut tu. Tenyeh elok2 jangan sampai comot tau. Amalkan hari2 insha Allah dalam sebulan parut akan pudar. Tenyeh kulit yang dalam tu ok bukan yang luar.

Aku buat bende ni selama 3 minggu macam tu & alhamdulillah parut aku beransur pudar tapi tak sepenuhnya. Got it? Ok selamat mencuba. Oh! Boleh juga diamalkan untuk hilangkan parut jerawat. Aku try & it works! Teruja aku. SO lepas ni boleh pakai kulit pisang je tak payah nak beli ubat yang mahal2 jimat duit. Kenyang pun kenyang makan pisang hehe

Oh. Kulit pisang ni boleh jugak hilangkan parut jerawat ye. Kalau parut yang bedah ke ape ke aku tak sure tapi cube try. Mana tahu berkesan ke

Di samping itu aku pun guna cream sampingan ni untuk hilang kan parut2 yang jelas kelihatan kat muka aku. Krim Solcoseryl for weeping wound and burning. Sapu sampai rata.

Depends la pada individu masing2. Ada yang pakai jenis lain2. Tapi bagi aku kulit pisang jugak yang sangat berkesan. Hehe. Ok bye! Salam jumaat semua

muka terkini.  I love my scars =p
p/s : tak pe, ijam tak lari kalau banyak parut sekali pun hehe. Tetap sayang

12 comments:

  1. Aa, nak tanya. Ini parut jahitan ke parut jerawat eh? Ke boleh guna untuk dua2?

    ReplyDelete
  2. yg penting kne rajin sapu..klu bli x rajin n x displin cm ne nk kesan nye..iyer dak?

    ReplyDelete
  3. kulit pisang memang berkesan. Makbed pun pakai tu utk hilangkan parut .

    ReplyDelete
  4. @Kidd Fallen

    boleh 2 2.tapi dengan penggunaan yg kerap :)

    ReplyDelete
  5. @Kidd Fallen

    boleh 2 2.tapi dengan penggunaan yg kerap :)

    ReplyDelete
  6. @baby lydia

    betul2..
    kalau x rajin sampai bile nk hilang :)

    ReplyDelete
  7. Perkongsian yang sangat menarik admin. Menurut kajian dan respon dari pengguna vitamin E, mereka mengatakan bekas parut jerawat serta parut luka hilang dan meninggalkan kulit yang bersih dan cantik selepas mengambil vita E secara oral dan menjadikannya sebagai masker. Ada yang mengambilnya secara konsisten, untuk 3-4 bulan, bukan sahaja parut hilang, malahan jerawat pun dah tak timbul lagi. Saya ada kongsi testimoni mereka di sini, http://bit.ly/1f7OeYq

    ReplyDelete

Thank You For Your Comment. Will be reply later.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tekan Sini