Wednesday, December 26, 2012

Review Novel : Projek Memikat Suami

Assalammualaikum..

    Sebelum cuti study week hari tu aku sempat habiskan novel 'Projek Memikat Suami' ni. Dah lama aku tak baca novel & bila baca yes, aku jadi addicted. Novel ni sangat best. Aww..


Sinopsis :

Mengisahkan tentang Nawwal Husna yang kene kawin paksa dengan Zahrain. Zahrain selalu kondem Nawwal ni tapi Nawwal tetap cool. Sangat cool. Dia mintak tunjuk ajar dari kakak2 nya untuk terus bersabar & harungi hidup berumah tangga dengan Zahrain. Zahrain dah nekad nak kawin dengan supermodel terkenal. Tapi at last Zahrain tewas jugak dengan Nawwal ni.

    Nak tau yang selanjutnya sila baca ok. Hihi.

    What i got after read this novel :
  • hubungan kekeluargaan - Nawwal sangat menjaga hubungan dia dengan family in law dia even hubungan dia tak ok dengan husband dia. Sangat loving MIL dia ok. Family dia pun sama. Nawwal sangat manja dengan ayah dia
  • friendship- Aku suka sangat dengan friendship Nawwal dengan kawan2 dia. So caring, loving & strong. Untung kalau dapat member camtu
  • usaha Nawwal nak amik hati suami dia sangat tinggi. Sanggup belajar masak masakan Itali untuk Zahrain. Memang dia pikat suami dia dengan masakan. Serious sangat best sebab dia pun tak pandai masak.
  • ego lelaki - this novel shows men's ego cant go anywhere, even though fall in love they just keep it silent.
  • love - Zahrain sangat protective kat Nawwal. Melting oi
    Ada jugak aku baca review yang mengatakan novel ni 'sex focus'. Tapi bagi pendapat aku tak pulak. Standard lah novel. Penulis ada cara sendiri nak olahkan macam mana novel dia. Kita sebagai pembaca kena pandai2 interpret isi novel tu. Aku rasa novel ni tak keterlaluan sangat untuk dibaca sampai ada yang mengatakan fokus on seks too much. Yes memang ade pun part yang dewasa tu yang kiss kiss tapi tak delah sampai terlalu over.

    So bila baca think positive. Penulis tahu jugak batas2 nya kan. Selamat membaca semua. 


p/s : aku baca novel ni aku berangan yang Zahrain tu ijam, Nawwal tu aku haha!

27 comments:

  1. best ni kalau akak membacanya..heehe

    ReplyDelete
  2. dah baca juga novel ni... best dan sweet... ^_^

    ReplyDelete
  3. Fie selalu baca novel Melayu keluaran Norhayati Berahim dan Siti Rosmizah je. Jarang baca keluaran Alaf 21 sebab selalu terkena beli novel yang entap apa apa. Huhu.

    ReplyDelete
  4. takleh lah klu baca novel2 nih.mesti ketagih punya haha..

    ReplyDelete
  5. okey.. mcm best . nak beli gak nnt

    ReplyDelete
  6. saya punya tak pernah beli novel.
    tapi kalo komik lawak kampus memang banyak kat umah :)

    ReplyDelete
  7. singgah sini..akak doakan awk dapat dean's list!hehe

    ReplyDelete
  8. ni yg rasa macam nak beli jugak novel niii!! hehehe :D

    ReplyDelete
  9. sangat sesuai dibaca oleh bakal2 isteri dan isteri2 satu Malaysia ni..hehehe

    ReplyDelete
  10. hehe .. at the end , happy ending jugak kannnnss :)

    ReplyDelete
  11. klise2 .. xsuke lama2 suke :P hehe

    ReplyDelete
  12. confirm nak kena beli nih... hari tu CikZaniff kita wat review...now adik pulak... hu hu hu...sah sah nak kena beli nih... dah x tahan godaan dah nak baca buku nih... ^_^

    ReplyDelete
  13. @azizah :)

    bacelah kak. best novel ni. sesuai untuk org dah kawin hehe

    ReplyDelete
  14. @fifie

    sy pun dah kurang bace novel alaf 21. sbb jalan cerita lebih kurang je. sekarang more on kaki novel

    ReplyDelete

Thank You For Your Comment. Will be reply later.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tekan Sini