Monday, May 21, 2012

Kebesaran Allah - Kepala Melekat Di Sejadah (Artis)

Assalammualaikum..

    Minggu lepas aku ade bace pasal kisah ni kat fb. Terkejut pun ade. Kebesaran Allah tak de siapa boleh sangkal. Berlaku kat artis Yatt Hamzah


Pelakon Yatt Hamzah terkejut apabila kepalanya melekat lebih setengah jam pada sejadah ketika dia melakukan solat taubat baru-baru ini. Dalam sujud yang lama itu, Yatt berkata, dia nampak jelas setiap wanita mendedahkan aurat dipanggang api neraka yang amat dahsyat.
“Yatt menangis sambil menggigil ketakutan menyaksikan azab yang diterima wanita tidak menutup aurat.”
Sebelum itu dia bersama rakan menghadiri usrah pada 5 April lalu. Usrah itu berjaya menimbulkan keinsafan dirinya kerana sering mangabaikan solat selain mendedahkan aurat semata-mata mengejar glamour sebagai artis popular.
“Setiba di rumah pada petang itu Yatt terus buat solat taubat.”
Peliknya, kata Yatt, ketika dia melakukan sujud terakhir kepalanya tidak dapat diangkat. Mau tak mau, kata Yatt lagi, dia terus sujud memohon keampunan Allah sambil menangis.
Dalam sujud yang panjang itulah Yatt nampak jelas wanita yang mendedahkan aurat diseksa Allah di neraka. Tangisan Yatt makin kuat melihat gambaran neraka yang amat mengerikan itu.
“Yatt nampak semua wanita itu digantung rambutnya pada api neraka.”
“Semua wanita itu meraung minta Allah kembalikan mereka ke dunia untuk bertaubat dan memakai tudung.”
Malam itu kata Yatt dia tertidur di atas sejadah yang dibaluti telekung hingga ke subuh.

Kredit dari Beautiful Nara

semoga kita juga dilindungi & sama2 memperbaiki diri

9 comments:

  1. Allah kalau nak tunjuk kekuasaan Dia, macam2 Dia bole buat :)

    Take care syg!

    ReplyDelete
  2. Allah kalau nak tunjuk kekuasaan Dia, macam2 Dia bole buat :)

    Take care syg!

    ReplyDelete
  3. tu semua kuasa Allah.. petunjuk yg Dia nk berikan kpd hambaNya..

    ReplyDelete
  4. follow akk . ^^
    aenvanilla.blogspot.com

    akk jom join segmen ni, hadiah dia awesome sangat^^

    http://www.ienaeliena.com/2012/05/1st-giveaway-by-iena-eliena.html

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah ..berubah ke arah kebaikan.moga kisah ni jadi pengajaran untuk mereka yang lalai.

    ReplyDelete
  6. rasanye dia kelentong je lebih.nak glamer.kalau betul2 taubat takdela mekap tebal and betul2 resign jadi artis mcm norkumalasari.

    ReplyDelete
  7. andainya allah berikan aku petunjuk seperti itu nescaya aku akan berubah..

    ReplyDelete

Thank You For Your Comment. Will be reply later.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk Yang Wangi