Thursday, December 16, 2010

20 sebab Anda Patut Bersyukur!

assalammualaikum...

korang tau x ape perkare yg paling indah dalam dunie ni? tanpe kite sedar kite terlupe nak bersyukur kan..kadang2..jum daku share 20 sebab anda patut bersyukur..


  1. masih mempunyai family bukannya anak yatim piatu ataupun terbiar tanpe arah tuju *maaf pade yg sedemikian.
    2.  sihat & x perlu bayar utk bernafas..semue free of charge

    3.  x perlu tidur beralaskan bumi berlangitkan bintang

    4. maseh bole dengar muzik, cium bau makanan yg sedap2 & bergosip sampai puas

    5. ade kawan utk diajak makan besama, ada kawan utk dihubungi ketika kamu bosan & ada kawan utk 
        diajak berjalan2 pade ujung minggu

   6. berkesepatan utk bersekolah.even penat ulang kaji pelajaran & menghadapi exam, namun percayelah
       ramai org yg mengimpikan utk berada ditempat kamu hari ini..

   7. kamu masih mampu ketawa menonton filem komedi

   8. menangis bile melihat something yg mengharukan biarpun x de kaitan ape2 dengan kamu. ni bermakne 
       kamu manusie yg masih lagi mempunyai perasaan

   9. maseh berkesempatan & mampu membeli hadiah utk teman,family & org spesel

  10. ingin menonton file bagus,cume tinggal pg je kat pawagam. nak tengok konsert artis idola kamu hanye
        perlu beli tiket & masuk saje..hmmmm...nasib kamu sungguh baek kan

  11. kau boleh membace & bayangkan berape banyak ilmu yg kamu dapat dr membace*wow!

  12. terase nak makan makanan Jepun,Itali,Cina atau ape saje. mudah aje! tinggal pg saje ke mane2 restoran 
        yg berdekatan. thanks to global trade

  13. idop di negara yg bebas perang!

  14. berterime kaseh kpd teknologi2 canggih yg membuatkan hidup anda menjadi bertambah2 mudah 

  15. punye bakat tertentu? 
        bersyukurlah kerane x semua org mampu melakukan ape yg kamu lakukan

  16. kamu bebas utk memakai ape saje mengikut citarase & keinginan kamu. dalam erti kate laen mengisi 
        almari kamu dengan pakaian yg kamu mahukan setiap hari! 

  17. di dunia ni x kan ade org yg dapat menyerupai kamu. even anak kembar sekalipun konpem ade 
        bezanya.bersyukurlah kerana anda dilahirkan unik & tiada 2 nya..

  18 . setiap kali kamu ade kesempatan nk melihat dunie laen contohnye melancong ke negara org / negeri
         org,manfaatkanlah sebaik-baiknya. x semua org dapat ape yg kamu dapat!

  19. ketika kamu mampu membuatkan org lain ketawa,rasanya x ade perkara yg lebih baek dari tu.. =)

   20. kamu masih hidup hingga ke hari ini & alasan ini semestinya da cukup kuat utk buat kamu bersyukur..


bersyukurlah..
(^^,)

No comments:

Post a Comment

Thank You For Your Comment. Will be reply later.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk Yang Wangi