Thursday, November 18, 2010

kekasih sejati VS kekasih biasa

korang dapat bezakan x yang mane 1 kekasih sejati & yg mane 1 kekasih biasa? mesti ade yang x tau kan yang mane 1..yela tau nye kapel je..hukhuk...*kate kat org tapi aku pon same je..tp pade zaman jahiliah dulu..keh3..
jumla kite tengok perbezaan nye..

KB : hanye ingat senyum pade wajah kamu
KS : selalu ingt senyum & tangis pada wajahmu

KB : x suke kamu menghubunginya ketika sedang tidur
KS : x kesah bila2 masa pun kamu menghubunginye asalkan kamu tetap menghubunginya

KB : selalu mendoakan kebahagiaan kamu
KS : selalu mendoakan kebahagiaan kamu & berusaha utk membahagiakan kamu

KB : setiap detik menunggu panggilan dari kamu
KS : setiap detik akan menghubungi kamu

KB : melihat semua yg telah dia korbankan pada kamu
KS :  melihat semua yg telah kamu korbankan utk dirinya

KB : ingin kamu disampingnya menemani
KS : sentiasa mengharapkan dapat mendampingi kamu selamanya

KB : selalu bertanya kpd kamu mengapa kamu membuat dia bersedih
KS : selalu bertanya kpd sirinya sendiri..apakah kamu selalu membuatakan dia bersedih

KB : berfikiran bahawa perpisahan adalah jalan penyelesaian yg terbaik
KS : berfikiran bahawa perpisahan bukanlah jalan penyelesaian yg terbaik..dan dia akan berusaha utk                
        menyelamatkan hubungannya walau dengan apa cara altenatif..hanya akan meredhakan perpisahan 
        sekiranya segala usaha utk mengharmonikan perhubungan telah gagal..namun andainya perpisahan itu
       membuatkan pasangannya bahagia,dia menerima perpisahan itu walaupun menyakitkan dirinya!

kekasih sejati : sanggup berhadapan dengan kekecewaan aslkan kekecewaan yg dialaminya itu mampu 
                       memberikan kebahagiaan kepada kamu..sanggup menanggung penderitaan & kesengsaraan
                       asalkan kamu bahagia..dan kebahagiaanya adalah setelah melihat kamu bahagia...

CINTA SEJATI x bertambah disebabkan kebaikan..
x berkurang disebabkan keburukan...
CINTA SEJATI sukar utk ditemui
namun...
x mustahil utk dimiliki...


bercintalah secara waras..


harap maaf andai post sy pade kali ni ade yg menyinggung mane2 perasaan..cuma itu tatapan kalian saje..kpd pasangan yg diluar sana..adakah kamu pasti bahawa pasangan kamu itu adalah pasangan sejati kamu? renung2 kanlah...(^^,)v

No comments:

Post a Comment

Thank You For Your Comment. Will be reply later.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk Yang Wangi