Monday, July 29, 2013

Persoalan Tentang PLKN : Siapa Yang Dapat, Baca Sini

Assalammualaikum..

    Disebabkan ramai adik2 yang tanya aku pasal plkn ni, so aku dengan rajinnya nak share dengan korang adik2 yang ada soalan pasal plkn ni. Harap dapat membantu ya.


  • best tak plkn?
1st time korang pegi memang terasa nak meroyan sebab tak ada kawan lagi. Tapi dah dalam seminggu nanti korang rasa lah. Best gila. I bet you, it was fun!
  • berat tak latihan kat plkn?
Tak lah. Tak de lah berat mana pun. Cuma penat sikit. Tapi seronok weh sebab buat aktiviti menarik
  • penat tak masuk plkn?
Bukan latihan kalau tak penat dik oi. Memang korang akan rasa penat sangat sebab korang takkan ada masa untuk rest kecuali hari cuti & malam je. Itu pun tak heaven. Alah penat yang seronok.
  • Garang tak jurulatih kat plkn?
Depends. Ada yang garang & ada yang ok. Masa aku kat plkn dulu mostly garang nak mati masa latihan je. Bila time lepak sesama memang baik sangat. Tapi ada jugak yang annoying gila. Itu memang kau akan jumpa. Tapi bila dah last nanti,kompem korang rasa sedih gila nak tinggal dorang & kem.
  • ada tak orang nak kawan dengan saya?
Alahai. Konpem ada. Kalau yang tak nak kawan tu kau tak payah layan sangat. Kau buat bodoh je. Kau pegi sana nanti kompem akan dapat kawan baru & dapat geng baru. Percayalah. Tak payah nak demand sangat nak kawan cenggini cenggitu.


  • makanan kat plkn macam mana?
opss! Depends. Aku dulu ikut mood jugak kalau nak makan. Kalau sedap aku pegi lah makan. Ala nanti penat kompem akan makan jugak tak kire sedap ke tak.
  • betul ke handphone kena ambil?
Aah. Aku dulu sampai je sana memang tak de kasi can pun nak sms pakwe ke makwe. Terus dia cek beg kita & ambil phone. Tapi weekend nanti dia bagi lah balik ikut time.
  • ada aktiviti apa je kat plkn?
macam-macam. Tak silap aku  zaman aku dulu ada 3 modul. Yang pasti modul yang ada kelas CB tu yang paling boring. Kenegaraan kot. Aku paling suka Modul Fizikal & Bakti tu sebab dapat buat aktiviti luar. Baru mencabar. 
  • dapat apa habis dari plkn kak?
Kau akan dapat semua barang kecuali baju loreng & boot. Dari towel, seluar nenas, tudung,stokin,kasut semua dapat. Yang aku simpan sampai sekarang towel & kasut dia sebab tahan lama. So buat lah kenangan
  • stress tak?
Aah kompem akan stress sebab selalu kena denda je. Yelah jenis kem aku sorang buat salah semua company kena. Hadap ajelah 
dormmate aku yang gila-gila

    Itu jelah. Kalau ada apa-apa pertanyaan lagi,boleh komen ye. Aku bantu mana yang mampu. Alah tak payah nak sedih sangat lah sebab dapat plkn. Sijil plkn tu nanti berguna masa nak sambung belajar tau. So be happy & enjoy aje. Mesti best punya.



8 comments:

  1. nice entry :)
    at least adik-adik ni takdalah stress sgt nak fikir pasal plkn.

    ReplyDelete
  2. ruginya zaman i takde lg huhu. rugi sape taknak pegi. kalau i i nk pegi sebab boleh blaja mcm2 masa plkn ni kan

    ReplyDelete
  3. PLKN is the best! hehe, dah pergi nanti taknak balik dibuatnya ^^

    ReplyDelete
  4. dia ibarat camping biasa macam sekolah selalu buat dulu. cuma tempoh masa dia panjang..

    ReplyDelete
  5. sesudah saya baca, kini saya rasa lebih bersemangat untuk membuat kuih kapit tidak seperti sebelum ini di mana saya sering memberi alasan yang saya belum mandi hadas lagi ehh??

    P/s : Apa salah pegi sekali sekala, bukan selalu dapat bergaul dan kenal lebih ramai kawan iye dok?

    ReplyDelete
  6. akk takde pglmn plkn..huhuh

    p/s: akk bli online..if nak nanti pm akk kat fb.

    ReplyDelete
  7. masa sek men dulu x dpt plkn.
    masa tu ramai org kata x best pegi sana,
    tp bila baca entri ni cam syok jgk kalo dpt p sana..huhu

    ReplyDelete

Thank You For Your Comment. Will be reply later.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tekan Sini