Sunday, March 24, 2019

Review Movie: Bisikan Iblis - Lagi Mind Blown Dari Misteri Dilaila?

Assalammualaikum.

I wanted to update my blog long time ago but unfortunately i wasnt have time to do so since i am quite busy and lazy. Sorry.

Semalam aku bosan, so aku ajak ijam pegi tengok wayang. Tak tau nak tengok cerita apa. So aku decide nak tengok cerita Bisikan Iblis. Aku bukan fan ghost movie tapi kalau tengok berteman should be ok lah since aku tak lah berani sangat.

So aku share review aku pasal movie ni. Oh ya, sebelum aku lupa, cerita ni cerita Indonesia.




1. Hantu tak menyorok

Maksud aku sini kalau nak compare dengan hantu malaysia, main nyorok² yang jenis cak-cak kan. Dalam cerita ni no joke punya hantu. Memang real keluar terus. Which is mengundang kita rasa nak nencarut.

2. Mind Blown & Psyco

Cerita ni sedikit sebanyak membuatkan aku nak compare dengan Misteri Dilaila. Salah tekaan aku pasal sape dalang dalam cite ni.

Tak sangka!

3. Tertipu

Oh ya aku tertipu dengan plot cite dia ya sebab mati-mati aku ingat watak tu ada. Watak siapa? Korang kena tengok.

4. Simple but full

Kenapa aku cakap macam tu? Sebab cite ni pendek je, tapi dalam 1 jam 20 minit tu aku rasa dah cukup aku faham plot cite ni macam mana. Tak tergantung. Cuma aku tertanya-tanya apa jadi dengan watak salah sorang cikgu tu.

Yes, honestly aku rasa cerita ni jauh lebih baik dari cerita Misteri Dilaila. Sebab bagi aku, personally cite Misteri Delaila terlalu banyak benda yang aku terfikir sampai sekarang. Shit lah.



Sorry, setiap orang ada opinion masing-masing tapi still, good job Syafiq for the wonderful movie.

So korang silakan tengok cerita iblis ni. Semoga tak terbawa ke dalam tido ya.

1 comment:

  1. Wah rasa nak tengok pulak bila kata cerita ni lagi best dari Misteri Dilaila. Hehe. Misteri Dilaila tu best jugak sebab dalang dia unexpected langsung kan!

    ReplyDelete

Thank You For Your Comment. Will be reply later.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tekan Sini