Sunday, June 27, 2021

Review Movie PKP- The Call

 Assalammualaikum.


Hai. Sempena PKP yang entah bila nak habis ni, aku nak review movie lah. Maklumlah masa aku diisi dengan tengok movie sampai lebam. Weekdays siang keje, malam layan movie/drama, weekend memang sepanjang hari layan movie/drama jelah. Itu je yang menggembirakan. 

So aku nak review movie The Call dari Korea ni. Tapi depends kepada selera tekak koranglah nak rate movie macam mana, bagi aku, mana aku suka aku bagi terbaik lah. 


Genre : Thriller/Ganas

Rating : 6/10

Tengok kat mana : Netfilx

Plot : 

Kisah dia dari sorang perempuan ni balik kampung dia. Tapi something terjadi tak silap. Dia stay dalam 1 rumah tapi terima call dari sorang perempuan yang misteri. Sampai lah 1 hari, dia dapat agak dorang ni duduk serumah tapi berbeza tahun. 

Lepas tu si perempuan psiko ni gunakan di perempuan yang innocent ni untuk keselamatan dia. Plot dia mula bila perempuan innocent ni dapat jumpa balik dengan ayah dia yang dia sangka 'betul' atas bantuan perempua psiko. 

Pastu terjadilah macam-macam flashback baru paham.

Aku tak berapa paham cite ni sebenarnya sampai aku kena ulang sikit bahagian tengah dengan awal nak bagi clear story line dia. Tapi sadly ending dia aku tak puas hati. 

So korang bolehlah tengok cite ni. Best tapi macam ada yang tak kena dengan tekak aku sebagai penonton yang suka movie genre thriller ni.


Bye!

1 comment:

  1. Tak pernah tengok lagi movie ni sebab tak ada Netflix.Hu3.

    ReplyDelete

Thank You For Your Comment. Will be reply later.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tekan Sini