Sunday, November 12, 2017

Resepi : Teh Tarik Periuk

Assalammualaikum..

   Hai! Rasa macam nak post pasal resepi pulak. Tapi rasanya ramai dah yang try kan. Cuma aku je baru nak try & modified sikit ikut tekak aku. Teh tarik masak dalam periuk ni ada macam-macam version sebenarnya. Ada orang tambah dengan cincau, ada orang lain cita rasa dia. Ni aku share version aku.




  Bahan-bahan:

  • Air masak
  • Daun pandan
  • Susu (susu pekat atau susu dutch lady atau ape jela)
  • Teh (uncang atau serbuk)
Cara-Cara:

  • Masak air
  • Masukkan daun pandan 
  • Masukkan susu
  • Masukkan teh. Aku masukkan 3 uncang sebab nak lagi ummph kate nye. Depends pada korang semua
  • Kacau & biar sampai didih
  • Siap!

     Tu je caranya. Simple. Ya memang lagi sedap compare dari buat macam biasa. Manis tu ikut korang la nak tahap mana. Macam aku, aku tak suka manis sangat so aku suka rasa teh lebih. Baru kaw! Yang susu tu, depends pada korang nak pakai susu apa. aku pakai susu pekat biasa je. Teh aku pakai uncang teh lipton. 

    Daun pandan tu sebab nak wangikan je. Pastu kau tarik la masa isi dalam cawan. Done! Minum panas-panas. Walaoo. Sekian. Bye. 

2 comments:

Thank You For Your Comment. Will be reply later.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tekan Sini