Wednesday, September 11, 2013

TIPS : Hilangkan Letih Dengan Sebiji Lemon

Assalammualaikum..

    Hai! Hari ni nak share dengan korang tips untuk hilangkan keletihan badan. Aku selalu jugak buat cara ni sebab jimat & senang. Selalu kan bila banyak sangat kerja kita nak buat, badan kita akan terasa panas & tension kan. So caranya sini aku share. Hanya dengan sebiji lemon saja.



   Bahan :

  • lemon (hiris halus)
  • air 
  • gula
  • ais (optional)
    Cara :
  • Sebelum nak hiris lemon tu, squeeze (lenyek) dulu lemon atas papan supaya nanti banyak jus yang keluar. 
  • bancuh gula & air
  • campur air lemon yang diperah
  • letak 1 hirisan lemon (bergantung tahap kemasaman yang korang suka)
  • letak ais
    Itu saje. Kalau aku tengok keadaan, kalau penat sangat aku minum lemon ais. Kalau sakit tekak minum lemon suam. Aku suka yang masam-sikit. Depends lah

    Korang try lah. Lemon ni sebenarnya menyegarkan. Lagi-lagi rasa asid masam-masam tu. Tu yang bila badan kita penat dia macam topup balik energy kita. Ok. Selamat mencuba. Nanti beli lemon simpan dalam umah

7 comments:

Thank You For Your Comment. Will be reply later.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tekan Sini